چند فاکتور خیلی مهم در بازسازی خانه
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
چند فاکتور خیلی مهم در بازسازی خانه
دو شنبه 23 اسفند 1400 ساعت 13:24 | بازدید : 58 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه ، پروژه‌ای است که می‌تواند در ابعاد مختلفی تعریف شود؛ بااین‌حال و به‌طورکلی، فرآیندی حساس و دقیقی است که وقت و انرژی نسبتا زیادی می‌طلبد. داشتن برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه می‌تواند، بسیار راه گشا باشد. به‌منظور موفقیت در این پروژه و پیش رفتن آن، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، نیاز است که اصول و فاکتورهای مهمی از تعیین بودجه حساب‌شده تا تعیین کنترل پروژه را در نظر داشته باشید. در این مقاله، مهم‌ترین فاکتورهایی که باید به هنگام بازسازی خانه به آن‌ها توجه کنید را در دو دسته فاکتورهای پیش از اجرا و فاکتورهای در حین، اجرا بررسی می­کنیم. درصورتی‌که قصد بازسازی منزل خود را دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند حصول نتایج مطلوب از این پروژه را برای شما محتمل‌تر کند.

فاکتورهای پیش از اجرای بازسازی خانه

فاکتورهایی که پیش از بازسازی خانه باید به آن‌ها توجه کنید، عوامل کلی و استراتژیک هستند که نقشه راه شما در طول بازسازی را تعیین می‌کنند. در اینجا، مهم‌ترین آن‌ها را شرح می‌دهیم.

دلایل بازسازی

پیش از هر چیز باید مشخص کنید که چرا تصمیم به بازسازی خانه دارید؟ آیا بخش‌هایی از آن، تخریب شده است؟ آیا فرد جدیدی به خانواده شما اضافه شده است که نیاز به فضای مختص به خودش را دارد؟ آیا دلیل شما صرفا نوسازی و به‌روز کردن خانه است؟ پاسخ به سؤالاتی از این قبیل می‌تواند، تعیین‌کننده بودجه، زمان بازسازی، تیم اجرایی و غیره باشد.

بودجه

باید بدانید که هر بودجه‌ای برای شما چه امکانات و چه محدودیت‌هایی می‌آورد. درصورتی‌که بودجه شما نمی‌تواند انتظارات حداقلی شما را برآورده کند، بهتر است تا زمان فراهم کردن منابع مالی بیشتر، بازسازی خانه را به تعویق بیندازید. همچنین، انتظارات خود را به دو دسته اساسی و غیراساسی تقسیم‌بندی کرده و در صورت لزوم، از برخی انتظارات غیراساسی خود چشم‌پوشی کنید.

سبک بازسازی خانه

یکی از عوامل مهم که در بازسازی خانه بسیار تأثیرگذار است، سبک و سیاقی است که انتظار دارید خانه خود را به آن شکل دربیاورید. تعیین کردن سبک ساختار خانه به شما کمک می‌کند که با مجریان و معماران بازسازی به‌صورت شفاف‌تری صحبت کنید. سبک خانه، همچنین در هزینه‌ها و زمان بازسازی آن نیز بسیار مؤثر است. البته این موضوع به میزان نزدیکی سبک فعلی خانه شما با سبک مدنظر شما پس از بازسازی نیز بستگی دارد.

ارزش خانه

این فاکتور، بیشتر برای افرادی که قصد دارند پس از بازسازی خانه خود را بفروشند، اهمیت دارد. به زبان ساده، هر خانه ارزش میزان مشخصی از هزینه برای بازسازی را دارد. اگر بودجه هنگفتی برای بازسازی خانه‌ای که ازنظر موقعیت مکانی، ارزش چندانی ندارد صرف کنید، نمی‌توانید انتظار بازگشت صددرصدی سرمایه خود را داشته باشید.

پیمان کار

پیمانکار بازسازی خانه شما، درواقع مجری آن است و می‌توان گفت که عملا نتیجه بازسازی به مهارت، دانش، تعهد و تجربه او بستگی دارد. بنابراین، بسیار مهم است که حتما از پیمانکارهای خوش‌نام در این زمینه که البته دارای مجوز فعالیت هستند، کمک بگیرید. در انتخاب پیمانکار، علاوه بر داشتن تجربه کافی، به‌روز بودن وی را نیز در شناخت سبک‌ها و متریال جدید در نظر داشته باشید. دیگر ویژگی‌های یک پیمانکار مطمئن عبارت­ اند از:

  • داشتن وب‌سایت حرفه‌ای
  • ارتباط با لینک‌های معتبر در تأمین مصالح
  • داشتن نمونه­ کار قابل ­بازدید
  • برخورداری از تیم و کارگران حرفه‌ای
  • ارائه ضمانت جبران خسارت
  • ارائه برنامه‌ریزی زمانی و مالی حساب‌شده

بهتر است، پیمانکار در تیم خود، متخصص طراحی و معماری نیز داشته باشد. در غیر این صورت، علاوه بر مجریان بازسازی خانه با معماران و طراحان دکوراسیون داخلی نیز مشورت کرده و نقشه خانه خود را به‌صورت اصولی تنظیم کنید. عدم توجه به این فاکتور مهم، سبب مشکلاتی مانند موارد زیر می‌شود:

  • ایجاد فضای بلااستفاده در نقشه خانه
  • نورپردازی غلط
  • عدم تهویه هوای مناسب در خانه
  • به هم ریختن تناسب متراژ فضاها

مجوزهای قانونی

درنهایت، نیاز است که با توجه میزان تغییراتی که می‌خواهید در حین بازسازی خانه خود ایجاد کنید، از لزوم اخذ مجوز برای برخی از آن‌ها اطمینان حاصل کنید. این موضوع مهم که عدم توجه به آن، سبب ایجاد هزینه‌های اضافی و بعضا خسارت به ساختمان می‌شود را می‌توانید با انجام تحقیقات لازم و مشورت با پیمان‌کار خود، پیگیری کنید. تغییراتی که نیاز به مجوز از شهرداری دارند عموما شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نمای خانه
  • پشت‌بام
  • تراس
  • مشاعات
  • راه‌پله

فاکتورهای مهم در حین بازسازی

پس از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، تعیین بودجه و بستن قرارداد با پیمان‌کار موردنظر خود، بازسازی خانه را شروع کرده و در حین آن، فاکتورهای مهم زیر را در نظر داشته باشید.

ایمنی و امینت

در تأمین ایمنی و امنیت خانه در حین بازسازی مالک خانه و پیمانکار باید با یکدیگر همکاری کنند. برای این منظور، تمامی افرادی که در محل حضور دارند باید لباس و کلاه ایمنی داشته باشند. همچنین، حضور افراد غیر از تیم اجرایی باید محدود شود. در این راستا، برخی اقدامات مانند موارد زیر می‌توانند، مفید واقع شوند:

  • محافظت پنجره‌ها و شیشه‌ها در برابر ضربه
  • حصارکشی ارتفاعات
  • مهار شدن سیم‌های برقی که با برداشتن کلید و پریزها بیرون آمده‌اند.
  • در دسترس بودن جعبه کمک‌های اولیه مجهز و کامل.

کنترل پروژه

در حین انجام بازسازی خانه ، برنامه زمانی و مالی که از قبل آماده کرده‌اید را مرتبا چک کرده و روند پیشرفت پروژه را زیر نظر بگیرید. در صورت وجود مغایرت روند اجرا با آنچه شما برنامه‌ریزی کرده‌اید، آن را با پیمانکار خود در میان گذاشته و در صورت لزوم، تغییراتی یا در برنامه‌ریزی یا در نحوه بازسازی منزل ایجاد کنید. این کار کمک می‌کند که پروژه به‌موقع و با حداقل خطا در برنامه‌ریزی مالی به پایان برسد.

انعطاف پذیری

در حین بازسازی خانه ، ممکن است اتفاقات غیرمنتظره‌ای پیش بیایند که نیاز به تغییر در برنامه‌ریزی یا انتظارات شما دارند. به‌طور مثال، ممکن مصالح موردنظر شما نایاب شود یا ایجاد برخی تغییرات ساختاری در خانه، لازم باشد. لازم است که خود را برای چنین اتفاقاتی آماده کرده و در برابر آن‌ها انعطاف‌پذیر باشید. حتی بهتر است، بودجه‌ای را نیز به‌عنوان بودجه موارد پیش‌بینی‌نشده، کنار بگذارید.

فاکتورهای مهم بازسازی خانه در یک نگاه

بازسازی منزل ، پروژه‌ای حساس و دقیق بوده که انجام آن، نیازمند برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن برخی فاکتورهای مهم است. همان‌طور که در این مقاله گفتیم، بیشتر این فاکتورها مربوط به پیش از شروع بازسازی هستند و برخی دیگر نیز در حین بازسازی اهمیت می‌یابند. تعیین انتظارات، بودجه، سبک بازسازی، در نظر گرفتن ارزش خانه، قرارداد با پیمانکار حرفه‌ای و متعهد و دریافت مجوزهای قانونی از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید پیش از بازسازی خانه به آن‌ها توجه کرد. تأمین ایمنی و امنیت، کنترل منظم روند پیشرفت پروژه و انعطاف‌پذیری در برخورد با اتفاقات پیش‌بینی‌نشده نیز از فاکتورهای مهمی هستند که در حین بازسازی مطرح می‌شوند.




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 36
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 36
:: بازدید ماه : 39
:: بازدید سال : 50
:: بازدید کلی : 1967